[Epitesz-barkacs] tartály kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 23., K, 11:31:01 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> csak a piros nyíllal jelzett 14. számú aktívanód kapcsán vetődött fel,
> hogy ha ott gyárilag is lukas a tartály az andód miatt, akkor érdemes
> lenne odatenni egy "csapolási pontot" is?
> (mint pl a mai napkollektoros tartályok is tartalmaznak ilyen oldali
> csapolásokat)

Hát azt, hogy "is", tehát megfúrod a tartályt, az elég ciki - hacsaknem
rozsdamentes vagy efféle. Ha zománcos, akkor tutira sérül, és hamar tönkre
is fog menni. Viszont esetleg az aktív anódot össze lehetne hozni a
kimeneti csővel valahogy, ha elég nagy az a lyuk. (Nem szokott nagy lenni.
:( )

> ha így csapolnám meg a tartályt, az alsó részen alulról kapná a
> visszatérőt a középen megcsapolton lehetne az előremenő kb. 40celsius

És akkor nem is használnád a melegebb vizet?
Én előbb azért kipróbálnám, mit tud a hőszivattyús fűtés rész. Hátha tud
az melegebbet is.

Azért is jó lenne, ha nem ilyen hőmérsékletű lenne semmilyen előremenő,
mert tudtommal a meleg vízrendszerben meg tud telepedni ezmegaz, pl a
légionella, ha a hőmérséklet nem ér el egy bizonyos szintet, amit most nem
tudom, hogy mennyi, de biztosan 40 fok felett van. Hogy aztán ennek mennyi
a valós veszélye, azt nem tudom. De én ezért a villanybojlert is valahova
60 fok körülire állítottam.