[Epitesz-barkacs] Pala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 23., K, 13:24:29 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> A rózsakerti lakótelepen folyik még az azbesztmentesítés. Sok

Még mindig? Innen vettem a példát, egy ismerősöm lakik ott. Azt hittem,
hogy már befejezték. Évek óta tart.

> pala azért alapvetően cement, csak egy szálerősítésű anyag.
> Az üvegszál is veszélyes, mégsem kell álarcot húzzál, ha műanyag
> csónakkal mész pecázni :-)

Hát valahogy én is így gondolom. Sőt, szoktam nyákot is matatni, vágni,
szélezni, valahogy nem érzem magam veszélyben. Aztán majd fene tudja. :-)

De azért asszem más az ábra az üveggel és ezzel az azbeszttel. Van egy
mérettartomány, ha jól emléxem 1 mikron átmérő, és kb 3 mikron hossz, ez a
veszélyes. Szerintem az üvegszálak ennél jóval mackósabbak.

Rémlik, mintha a diesel kipufogóban lévő koromnál is hasonló lenne a
probléma. Ott is ilyesmi méretű szálak jönnek ki. Vegyileg semmit nem
csinál a tüdőben, mechanikailag irritálja valahogy úgy azt a környezetet,
ahova be tud épülni, hogy ettől jöhet létre rák, de lehet, hogy rosszul
tudom. A nagyobb vagy kisebb méretű holmikat a tüdő ki tudja magából
dolgozni.

Azt is jó lenne tudni, hogy elég-e, ha egy-két szál beragad, vagy nagyon
sok kell a hatáshoz. De erről nem olvastam még sehol semmit.