[Epitesz-barkacs] thermoszelep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 23., K, 13:30:49 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> A lehető legegyszerűbb a rendszer. Van egy gerincvezeték, ami
> ellát 3 oszó-gyűjtőt. Ezek összes ágszáma van 25 fölött.
> Egyelőre úgy tűnik, a kazán saját szivattyúja el kell bírja. A 10

Értem. És ezt a vízáramot az egyes termoszelepek zárogatják, nyigotatják.
Így azért máskép fest, mintha lenne egy rahedli szivattyú. :-) (Amit azért
nem gondoltam komolyan, de valahogy felvetődött.)

> Zárt rendszerben az emelőmagasság alig értelmezhető, de a 6 m
> szintkülönbségű rendszer magaspontján van a kazán.

Statikusan a hőfokkülönbségekből adódó minimális nyomást kell legyőznie,
de asszem ez lényegtelen az áramlási ellenállásokhoz képest. De biztos az
se vészes. Ezeknek a szivattyúknak van egy hülye tulajdonságuk (bár én
csak egyfélét néztem meg műszeresen meg szkóppal is): mindegy, hogy üresen
jár, le van terhelve, kiveszem a forgórészt is akár, az áramfelvétele
szinte ugyanaz, még a cosfi is alig változik. :-) na jó, ez egy
cirkulációs szivattyú volt, lehet, hogy egy rendes keringető máshogy
viselkedik.