[Epitesz-barkacs] thermoszelep

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 23., K, 14:50:59 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2008.09.23. 14:33:34 +2h-kor írta:

> Ismerem és le is tettem róla.
> Pedig a marketingesek biztos kiszámolnák Neked, hogy 7 év alatt
> megtérül :-)
> Nem tudom, megfigyelted-e, de az összes napkollektoros,
> hőszivattyús, stb. rendszernél, legtöbbször a bűvös 7 év
> megtérülést mutatják ki a marketingben. Gondolom ez egy olyan
> időtáv, ameddig Átlag János is ellát, erre még vevő lehet.

igen :-)

még nem számoltam ki, most próbálom:
évente fűtési szezon180napx 24óra x 90Wh  x 43 ft/kWh kb   16700Ft
ezt eszi meg egy normál keringetőszivattyú full terhelésnél (90W-os állásban)

mondjuk 40Wh lenne kicsi keringésben: 7340 Ft évente

ha nulla wattot venne fel, akkor is 20 év alatt térülne meg :-)