[Epitesz-barkacs] thermoszelep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 24., Sze, 11:13:37 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Mekkora lehet ott a tomegaram / folyasi sebesseg?

Sajna a párolgáshő adata nem áll rendelkezésre, de tegyük fel, hogy megvan
mondjuk 2/3 akkora, mint a vízé, ami 540kcal/kg, tehát 2,27MJ/kg. Tehát
legyen a töltetés 1,5MJ/kg. A sűrűsége picit nagyobb, mint a vízé, 1,15
körül van, ez megvan a hóbagolynál.

Ha a klíma teljesítménye 3,5kW, tehát kJ/sec, akkor
3,5 kJ/sec / 1500 kJ/kg = 2,33e-3 kg/s tömegáram tartozik, tehát kb 2
cm3/s.

Egy 6mm belső átmérőjű csőben, aminek a keresztmetszete 0,28 cm2, ez kb 7
cm/s áramlási sebességet jelent. Szerintem bakfity. Aztán lehet, hogy
elbandzsítottam valamit. Ki lehetne mérni kb, de kétemberes. Amikor elkezd
fűteni, megjelenik a forró lé a beltériből visszatérően, egyik ember nézi,
hogy a beltéri tövében mikor forrósodik, a másik meg a kültérinél... :-)
(Ha netán kíváncsiságból megcsinálom vkivel itt, megírom, mire jutottunk.)

A gázoldal más, azt nehezebb sebességre kiszámolni, mert tudni kéne, hogy
azon a nyomáson, ami itt van, pl a meleg oldalon, milyen paraméterei
vannak a töltetnek gáz formában.