[Epitesz-barkacs] fuggveny matato

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 27., Szo, 20:17:11 CEST

Tudtok olyan valamit, ami képes a következőre?

Adott valami függvény, aminek csak 4 pontja ismert. Ebből kéne grafikusan
legalább valami folytonos, olyan függvényt csinálni, amiben nem
töréspontok vannak, ahogy mondjuk az excel összeköti a pontokat
egyenesekkel.

Meg tudom csinálni persze papíron, kézzel is, de nem igazán elegáns, meg
az jobb lenne, ha relatíve pontosabban meglennének a pontpárok
koordinátái.

(A lista tárgyköréhez annyiban kapcsolódik, hogy agyalok még mindig a COP
mérőn, és bár kezdem elveszteni a bizalmamat atekintetben, hogy
légsebesség mérő nélkül is meg lehet csinálni, de már megvan az R407C
forrásponti nyomása 4 különböző hőmérsékleten, és ebből kéne tudnom
meghatározni a működési tartományon belüli összetartozó hőmérséklet-nyomás
számpárokat.

Belemásztam a témába, mert már csak azt kellett volna tudnom - gondoltam
én -, hogy a kompresszor mennyi munkát pumpál bele a gázba, amikor
összenyomja. Annyit mingyá tudtam, hogy itt adiabatikus kompresszió
történik, hát ezt beítam a keresőbe. Frenetikus anyagokat találtam, és
rögtön rájöttem, hogy a feladathoz kevés vagyok, de piszkosul. És akkor
még nem esett szó arról, hogy a kompresszornak surlódási veszteségei is
vannak, a motornak meg vas- és rézveszteségei, amik ugyan belemennek
valszleg a közegbe valahogy, de nem az adiabatikus kompresszió során.
Tehát ezeket szét kéne tudni választani, az meg nem megy. Tehát nem tudom
a cop mérést simán kompresszoráram mérésre, meg két hőmérséklet mérésére
visszavezetni. Pedig jó lett volna. Aztán lehet, hogy ezt már megoldották,
csak nemtom, hogyan, nem látom az alapelvet. Persze annyit látok, hogy ha
pl tömegáramot tudnék, akkor beljebb lennék, főleg, ha forráshő adatok is
lennének a közegről. Ekkor egész jó lenne a szitu, ha a kompresszor
lötettérfogata és sűrítési viszonya is ismert lenne. Persze nem könnyű,
mert az adiabatikus kompresszió témából kihámozni, hogy x benenő és y
kimenő nyomás esetén hogy is alakul a tömegáram, ha a kompresszor sűrítési
viszonya nem végtelen, hirtelen nem tiszta. Persze lehet, hogy nem
érdekes, ennyire nem kéne precíznek lenni, és megelégedni azzal a
feltételezéssel, hogy a kisebb nyomáson bekerült gázt mind továbbküldi
abban a löketben, ez már számolható lenne. De sajna a kompresszorról még
ezt a nyamvadt lökettérfogatot se tudom, meg a forráshőket sem.

A kompresszorba beküldött teljes villamos teljesítményt (W) csak meg
tudnám valahogy mérni.)