[Epitesz-barkacs] fuggveny matato

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 27., Szo, 22:01:21 CEST

On 27 Sep 2008 at 20:17, jhidvegi wrote:
>  És akkor még nem esett szó arról, hogy a kompresszornak
> surlódási veszteségei is vannak, a motornak meg vas- és
> rézveszteségei, amik ugyan belemennek valszleg a közegbe valahogy, de
> nem az adiabatikus kompresszió során. Tehát ezeket szét kéne tudni
> választani, az meg nem megy. Tehát nem tudom a cop mérést simán
> kompresszoráram mérésre, meg két h~Nmérséklet mérésére visszavezetni.
> Pedig jó lett volna. Aztán lehet, hogy ezt már megoldották, csak
> nemtom, hogyan, nem látom az alapelvet. Persze annyit látok, hogy ha
> pl tömegáramot tudnék, akkor beljebb lennék,
Valamit nem értek.
Miért nem elég Neked két adat?
Az egyik a felvett elektromos energia - ez után kaszál az elmü.
A másik a beltériből kijövő meleg (fűtési üzemmódban).
Az első mérése nem gond. A beltérinél kell légmennyiséget és
hőfokot mérni. Légmennyiséget egy légsebesség érzékelővel tudsz
mérni, ha ismered az átáramló keresztmetszetet. Itt jöhet jól egy
beltérire ideiglenesen ráhelyezhető tölcsér, aminek ismert a
kimeneti keresztmetszete. Itt mérve a sebességet, számítható a
tömegáram.

Persze, ha folyamatosan akarod egy rendszer paramétereit mérni,
akkor a tölcsér helyett elegánsabb megoldás kell.

A hűtési üzemmód kicsit nehezebb, bár talán a kompresszor hővé
alakuló veszteségei ott is belekerülnek a kültériből kifújt
levegőbe.

üdv

szepygab