[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 27., Szo, 22:19:21 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Azért lennék rá kiváncsi, mert négyzetméterenként 10 lukat

Ne csináld már, ennyire csak ne kelljen már szétlyuggatni a házat! Ha fél
m2-es táblák vannak, és mindnek a sarka le van fogva, tehát egy dübel 4
tábla sarkát fogja, az m2-enként pontosan 2 lyuk. Ha minden tábla közepébe
is raknak, akkor 4.

Ha úgy rakják, ahogy a téglákat szokták, "kötésben", akkor már 6 lyuk van
m2-enként. Ha minden tábla közepébe is raknak, akkor már 8, de a 10 azért
túlzás!

Én nem választanám ezt a módit, a kötésbe rakásnak semmi különösebb
indokát nem látom.

> beverni kézzel elég macerás lenne. Kell egy olyan fúrókalapács,

Na de aszontad, hogy nem nehéz bele szöget verni. Amúgy fillérekért lehet
ilyen gépet venni. Nekem is van, tescogazdaságos (azaz baumax gazdaságos).
:) Fúrtam már vele át betont 20-as fúróval, szóval bírja.

> Számomra a kérdés az, milyen könnyen tudom túltágítani, vagy ki
> tudom-e úgy húzni hogy nem tágul. Utóbbi esetben hogy küldöm bele
> a tiplit?

szerintem ki kell próbálni még akkor, amikor nincs semmi hungarocell.
Egy-két ilyen lyuk nem probléma. Ha kézzel nagyon vacak, akkor nem kell
csinálni.

> Azt meglepve olvastam - pedig belegondolva logikus - hogy ha nagy
> terhelésű rögzítést kell falba csinálni, lehetőleg ne ütvefúróval
> készítsük a lukat, hanem csak forgó heggyel. Az ütvefúrótól
> ugyanis rengeteg mikro-repedés keletkezik és gyengül a tipli
> körüli anyag. A cég 30 %-kal nagyobb terhelési határadatot adott
> meg ugyanarra fúrva, mint ütvefúrva.

Ez az ytong sajátossága lehet. Biztos nem is nehéz csak fúrni. Ha mégis
rongálja a fúró hegyét, be lehet némi melóval köszörülni élesre egy vidia
fúrót is.