[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 06:50:10 CEST

On 27 Sep 2008 at 22:19, jhidvegi wrote:
> Ha úgy rakják, ahogy a téglákat szokták, "kötésben", akkor már 6 lyuk
> van m2-enként. Ha minden tábla közepébe is raknak, akkor már 8, de a
> 10 azért túlzás!
Szokásod szerint pontosan számoltál, én a táblák közepére 2
tiplit számoltam, így jött ki a 10.

> Én nem választanám ezt a módit, a kötésbe rakásnak semmi különösebb
> indokát nem látom.
Meggondolandó, ösztönösen kötésbe rakva képzeltem el, mert olyan
tégla fomájú :-)
Talán épp a tiplizésnél lehet olyan előnye, hogy 50 centinként
fogja a táblák szélés / sarkát, nem méterenként. Mondjuk ez
kötésbe rakás nélkül is megvalósítható.

> Na de aszontad, hogy nem nehéz bele szöget verni. Amúgy fillérekért
> lehet ilyen gépet venni. Nekem is van, tescogazdaságos (azaz baumax
> gazdaságos). :) Fúrtam már vele át betont 20-as fúróval, szóval bírja.
Nekem praktikergazdaságos Hyundai fúrógépalakúm van. Azon kívül,
hogy baromi hangos üresjáratban is, igen sokat kibírt már betonba
is.

> szerintem ki kell próbálni még akkor, amikor nincs semmi hungarocell.
> Egy-két ilyen lyuk nem probléma. Ha kézzel nagyon vacak, akkor nem
> kell csinálni.
Pontosan ezt tervezem

> Ez az ytong sajátossága lehet. Biztos nem is nehéz csak fúrni.
A cég (MÜPRO) a betonon kívül minden falhoz így specifikálja a
rögzítőit.
Ezek a mai porothermek olyan vékony falakból épülnek fel, hogy
nagyon törékennyé váltak.

> Ha mégis rongálja a fúró hegyét, be lehet némi melóval köszörülni élesre
> egy vidia fúrót is.
Tapasztalatom szerint még beton fúrásához is érdemes a gyári
vésőélet újraköszörülni. Érzékelhetően könnyebben megy.
Persze ez csak a hagyományos csigafúróra haosnlító hegyekkel
megy. Mostanában futottam bele olyan betonfúró hegyekbe, ami
kicsit a csapos fúróra hasonlított. Középen kiállt egy pici
tüskéje és egészen lapos az élszöge, szinte egy egynest alkot a
két él. Sőt már négyélűt is láttam ilyen megoldással. 5-6 mm-est
vettem, nagyon szépen dolgozik betonban.

üdv

szepygab