[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 07:27:11 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Szokásod szerint pontosan számoltál, én a táblák közepére 2
> tiplit számoltam, így jött ki a 10.

Jó, de akkor minek a ragasztó?

> Pontosan ezt tervezem

Majd meséld el, mi lett a vége légyszi. Vajk szerint járható az út. 0

> Tapasztalatom szerint még beton fúrásához is érdemes a gyári
> vésőélet újraköszörülni. Érzékelhetően könnyebben megy.

Egy darabig, amíg újra életlen nem lesz. :-) Mondjuk a második lyuk után.
:-)

> Persze ez csak a hagyományos csigafúróra haosnlító hegyekkel
> megy. Mostanában futottam bele olyan betonfúró hegyekbe, ami
> kicsit a csapos fúróra hasonlított. Középen kiállt egy pici
> tüskéje és egészen lapos az élszöge, szinte egy egynest alkot a
> két él. Sőt már négyélűt is láttam ilyen megoldással. 5-6 mm-est
> vettem, nagyon szépen dolgozik betonban.

Aha. Hát ezeket nem ismerem, csak a csigafúró kinézetűt, abból viszont
többféle minőségű van. Azok, amiket ehhez a géphez (a végkialakítása
miatt) lehet kapni, köztük hosszabbakat is vettem, egészen jók. Amiket
hagyományos tokmányba szokás fogni, azok sokkal vacakabbak.

Asszem a gépen, a működés módján sok múlik. A racsnis ütvefúrás elvileg
nem olyan jó, mint ez a pneu. Az a kísérlet mutatja talán a
legpregnánsabban a különbséget, amikor egy csőbe rakott ceruzával átlőnek
egy fadarabot CO2-vel gyorsítva, miközben kalapáccsal lehetetlen a fába
beverni a ceruzát. A pneu ütés hatására egy fura lökéshullám halad végig a
fúrón (így vélem), és a vége akkor kap sebességet, amikor még nem ér hozzá
a betonhoz. A jelenség felismerhető fúrás nélkül is úgy, hogy kézzel a
levegőben tartva a gépet rászorítom, és elindítom. Ha forrónak érzem,
akkor jó, ha nem érzem forrónak, akkor gagyi.