[Epitesz-barkacs] sorbakötött elektromágnes?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 28., V, 05:23:06 CEST

Bocsi Zoltán  <bocsiz at vipmail.hu> 2008.09.27. 23:26:34 +2h-kor írta:

> Amennyiben így van akkor a két mm-s
> dugó helyére tennék egy teljes átmérőjű elektromos szelepet és a
> szivattyúmotorral együtt vezérelve működne, engedné el a vizet a fagyás
> veszélyes helyről.

no, létezik olyan elektromos szelep, amelyik elektromos energiával zár,
és elektromos energia nélkül nyit?

pl. a mosogéptöltő elektromosan csak nyitni tud, ez így ejtve

a mai épületgépészeti alkatrész-arzenálban nem vagyok "naprakész"
és ma még elképzelni sem tudom, hogy gyárilag
árammal záró szelepet gyártana valamelyik cég

emiatt az általam ismert alkatrészekből
pl. egy WC szelepre gondoltam, ami így tartály nélkül nyitva van, és
ami az úszógolyó helyén 10 - 20 dekás erővel elzárható,
és ezt a 10-20 dekás erőt adná ez a "harangozó" elektomágnes

az ötletet egy fiatalkorombeli Calypso magnó adta, ott egy csőbe berántott vasdarab
áttételesen egy görgővel nyomta a magnószalagot a fényes motortengelyhez