[Epitesz-barkacs] sorbakötött elektromágnes?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 07:00:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> pl. a mosogéptöltő elektromosan csak nyitni tud, ez így ejtve
>
> a mai épületgépészeti alkatrész-arzenálban nem vagyok "naprakész"
> és ma még elképzelni sem tudom, hogy gyárilag
> árammal záró szelepet gyártana valamelyik cég

Belegondolva, hogy most így felvetődött, és részletesen ismerve a
mosógépszelep működését, most úgy látom, hogy át lehet alakítani.
Pontosabban nagyon nem is kell átalakítani a lényeges részét, csak két
dolgot kell tenni:

Az egyik, hogy el kell távolítani belőle a rugót, és olyan pozícióban kell
felszerelni, hogy a kúpos végű vasdarab, amikor áram nélkül enged a
gravitációnak, tehát leesik, akkor távolodjon el a membrántól.

A tekercset meg ki kell cserélni valami tárcsa alakú, vékony tekercsre,
ami a régi tekercs helyén van ugyan, de teljesen a hengeres rész tövében.
Így áram hatására felhúzza, felemeli a vasdarabot, rányomja a membránra.
(mosgepszelep.gif)

Hogy tetszik? (A rajz persze csak a lényeget mutatja, a konkrét darab
biztos nem pontosan így néz ki.)