[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 10:06:20 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> sok évvel ezelőtt olyan prispektust láttam, ami csonkakúpot mart az
> YTONG jellegűbe
> a fal mélye felé a nagyobb átmérő, a fal síkjához közel kisebb
> átmérővel
> (mint ahogy az átkosban csonkagúla alakú lécet gipszeltünk be)
> és egy erre a célra képezett trutyit benyonva az akár állványcsavar
> méretű csavarmenetet
> is bele lehetett tenni ilyen terhelhető módon (pl. villanybojlert
> átmenőcsavar nélkül)

Jé, ezt én is láttam, de a tv-ben! :-)
Szerintem adott szituban ezt ma is el lehet követni. Biztos nem olcsó. Pl
valami gyorsan kötő műgyantával megtömni az üreget, abba aztán akár
menetet is lehet fúrni, de valami alakzárású végű csavart be lehet helyből
ragasztani.

A mai villanybojler dűbelek azért nem rosszak. Marha nagy facsavarmenet az
egyik végén, elég hosszan, hozzá való tiplivel, meg M10-es menet a másik
végén (vagy M12, már nem is emléxem).

> ragaszkodtam a B30 -hoz

Legalább jó erős a falazat. :-) Nekem is ez van, akkoriban nemtommér, ez
volt olcsó talán? Na de (szintén talán) majd a hungarocell, akár 15 centi!
:)

Tényleg, a minap hallottam egy riportot, amiben - joggal - csepülték a
lakótelepi szigetelések minőségét. A riportalany elmondta, hogy nemrég
járt Türingiában (nemtom, hogy kell leírni), ahol ilyesmibe bele se fognak
15 centi alatt. Szóval nem kell megijedni a vastagságtól, szerintem fel
kell rakni. Előbb-utóbb remélem, megváltozik az a hülye szabály is, hogy a
méretnövekedésbe kötnek bele (most ugye 5 centit néznek el).

Márpedig, ha vastag a hőszigetelés, alatt el lehet vezetni még előtte
ezt-azt, akár közműveket is a megfagyás veszélye nélkül. Érdekes
lehetőség, még nem látom a hátrányát, az előnye, hogy mittudomén csőtörés
esetén nem bent folyik. Könnyű a hungarocellt kivágni, a javítást
elvégezni, aztán pótolni, max abban kell ügyesnek lenni, hogy a végén ne
látszódjon a falon a színjavítás. Hát ez már kétségesebb, de ha autónál
nem lehetetlen, talán egy rücskös falnál is meg lehet oldani.