[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 28., V, 09:00:08 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.28. 07:02:10 +2h-kor írta:

> Neeem, félreértetted, nem a csavart, hanem a szöget! Lehet, hogy ha valami
> durva menetű csavar kerülne bele, nem metrikus, akkor nem lenne az olyan
> könnyen kihúzható.

sok évvel ezelőtt olyan prispektust láttam, ami csonkakúpot mart az YTONG jellegűbe
a fal mélye felé a nagyobb átmérő, a fal síkjához közel kisebb átmérővel
(mint ahogy az átkosban csonkagúla alakú lécet gipszeltünk be)
és egy erre a célra képezett trutyit benyonva az akár állványcsavar méretű csavarmenetet
is bele lehetett tenni ilyen terhelhető módon (pl. villanybojlert átmenőcsavar nélkül)

> És a lécvázat mi tartaná? :-) Ha azt is csavarok, akkor semmit nem
> csináltál. :)
>
> Azért jó az az ytong, ha nem ütve fúrják - ezek szerint -, akkor jól fogja
> a tiplit.

régebbi árfekvés mellett perlitmasszát zsalu közé öntve (mint ahogy vályogfalat csináltak
régen) olcsóbban jött volna ki, de akkor az sem tetszett, ragaszkodtam a B30 -hoz