[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 29., H, 16:38:24 CEST

On 29 Sep 2008 at 15:54, jhidvegi wrote:
> Vagyis, ha valaki - mondjuk megvennék - valami változtatást akarna
> terveztetni, annak le kéne bontania a ház egy részét? :-)
Tartok tőle, hogy egy módosítás esetén is hozzá kéne igazítani az
aktuális szabályokhoz.
Szerintem azt lehet csinálni, hogy az eredeti alapján kell
megkérni a használatbavételit, módosítani meg utána lehet, a már
bejegyzett épületet. Onnantól a most tárgyalt rendelet adja majd
a korlátokat.

A szomszéd telkeken áll egy öreg ház. Két keskeny, nadrágszíj
telek, összesen tán 1300 m2 Egy tulajdonban van és egy ház áll
rajta. Épülhetett valamikor a 30-as években. Azóta fejlődött, és
engedéllyel megtoldották egy hátranyúló szárnnyal. (az külön
érdekessége az akkori - 60-sa évek? - szabályozásnak, hogy ez a
szárny kb. 2 m-re van a telekhatártól.
Most átrendezte a telket, hogy a két nadrágszíj helyett legyen
egy utcai és egy nyeles, közel négyzetes telke. Bizony csak úgy
adták ki a telekrendezési engedélyt, hogy ha lebontott pár m-t a
meglevő épületből, mert belelógott volna az oldalhatártól mérendő
3 m-be. Vagyis hiába volt egy anno engedélyezett állapot, az új
állaponál a mai szabályokat vették alapul.

üdv

szepygab