[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 29., H, 18:57:35 CEST

vajk fekete wrote:

> miert nem lehet olyan szabalyozast csinalni, ami csaladihazas
> ovezetben explicit tiltja a tobblakasos hazak epiteset?

Ez nem egyszerű, mert néha egy-egy ilyen ház tök családi háznak néz ki,
csak belül valahogy úgy van elosztva... Ezen a környéken elég sok ilyen
ház van. Ami nyilvánvalóan társas, pl az ikerházak. De van olyan, amiben
alul és felül van a két lakás kialakítva, vagy akár 3 is, akár utólag is,
pl azért, mert időközben a család gyarapodott, és a gyerekek egy része ott
alapított családot, vagy odaköltöztek a nagyszülők, és leválasztották a
részüket, építettek bele nekik külön fürdőszobát... de ettől még családi
háznak tűnik az egész. Ezt elég ciki lenne korlátozni, nem?

Persze az már tök más, amikor lehetőséget teremtenek szinte lakótelepszerű
építkezésre családi házas övezetben. Erre tényleg ki kéne valami okosat
találni.

Ugyanakkor egész jópofa, sorház-jellegű lakóparkokat lehet látni errefelé,
a legérdekesebbnek nekem pl a Háros utca felső régiójától kicsit lejjebb
levő tűnik. Vannak udvarok is, nem nagyok, de valahogy kollektíve
használják... nagyon hangulatosak. (Fentről persze nem olyan érdekes:
haros1.kmz)

Itt csupa földszintes ház van, max a tetőtér van beépítve. A földszintes
alatt valódi földszintest kell érteni. Akkor frankó, ha csupa hatonló korú
fiatalokkal van megrakva. Na de mi lesz pár évtized múlva? Jönnek-mennek
az emberek, megváltozik a korösszetétel, már nem lehet közös udvari
bulikat rendezni, zenét hallgatni...