[Epitesz-barkacs] futes anomaliak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 29., H, 20:52:34 CEST

Most lesem a tv ügyvédjét, amiben ez a radiátorra szerelt kis ketyerék
vannak.

Az a bajuk, hogy irdatlan számlákat kaptak többen is, sokszázezer meg
milliós. Nemtom, ki hogy van vele, de én rögtön látni vélem, miért volt
olyan drága:

A kis ketyere biztos méri a léghőmérsékletet is, meg a radiátor
hőmérsékletét. A csajszi viszont egy függönyt húz az ablak elé, ami az
egész radiátort eléggé elzárja a lakástól, de még ráadásul a függöny jól
ráfexik a ketyerére. Tehát a ketyere úgy érezheti, hogy a lakásban akár
40-50 fokra van felfűtve. :-)

Másrészt, ha ez a ketyere csak a radiátort érzékeli, akkor is ez a
függönnyel takart lemezdarab valszleg jóval melegebb.

Az is kiderült, hogy sokan erőteljesen csalnak. Pl más radiátorokat
állítanak be a hidegebb időben, és csak a leolvasási időszakban csinálják
vissza. (Aztán lehet a radiátor inkriminált részének a hűtésével is biztos
variálni, meg még sok mást is lehet csinálni. Tök fura, hogy vannak, akik
nullát fizetnek, és ezt el is fogadják a többiek. Pedig hétszentség, hogy
ott nem a külső hőmérséklet uralkodott.)

A hőcsatolt lakásokból álló lakótelep egy olyan tökhülye találmány, hogy
ihaj. Nem is tudom, mi lesz hosszú távon a sorsa ezeknek, én törekednék
rá, hogy idővel ahogy megépültek, úgy le is épüljenek. Csak vita vita
hátán, műszaki problémák garmadával, iszonyú drágaság, csalások, hát kell
ez?