[Epitesz-barkacs] futes anomaliak

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Sze. 29., H, 21:24:24 CEST

Halihó!

jhidvegi ezt írta:
> Az a bajuk, hogy irdatlan számlákat kaptak többen is, sokszázezer meg
> milliós. Nemtom, ki hogy van vele, de én rögtön látni vélem, miért volt
> olyan drága:

  Azon költségmegosztók, nem fűtésmérők. Bejön a lépcsőházba egy vastag
csőpáron a meleg, ott van egy korrekt hőmennyiségmérő. A fűtési szezon elején
nullázzák a mérőket, a végén leolvassák, a számokat összeadják, a kapott
eredménnyel elosztják a lépcsőház által fogyasztott hőmennyiséget és
visszaszorozzák lakásokra. Ezt kell megérteni, aztán kifizetni. Sokan ezt sem
értik.

> A kis ketyere biztos méri a léghőmérsékletet is, meg a radiátor
> hőmérsékletét. A csajszi viszont egy függönyt húz az ablak elé, ami az
> egész radiátort eléggé elzárja a lakástól, de még ráadásul a függöny jól
> ráfexik a ketyerére. Tehát a ketyere úgy érezheti, hogy a lakásban akár
> 40-50 fokra van felfűtve. :-)

  Ez elképzelhető. Az elektronikus cuccok többsége kiírja a mért
szobahőmérsékletet.

> Tök fura, hogy vannak, akik nullát fizetnek, és ezt el is fogadják a
> többiek. Pedig hétszentség, hogy ott nem a külső hőmérséklet uralkodott.

  Ahja... mi például alig fűtünk, mert fázós nyugdíjasokkal vagyunk körülvéve,
akik 26 fokban is fáznak, nameg az ablakokat rendesen leszigeteltem még
tavaly beköltözéskor.

> A hőcsatolt lakásokból álló lakótelep egy olyan tökhülye találmány, hogy
> ihaj. Nem is tudom, mi lesz hosszú távon a sorsa ezeknek, én törekednék
> rá, hogy idővel ahogy megépültek, úgy le is épüljenek. Csak vita vita
> hátán, műszaki problémák garmadával, iszonyú drágaság, csalások, hát kell
> ez?

  Nem kell annyira haragudni azért... :)
  Akinek nem tetszik, hogy a szomszédot fűti, az hőszigetelje le belül a közös
falat. :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor