[Epitesz-barkacs] futes anomaliak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 29., H, 22:14:08 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Azon költségmegosztók, nem fűtésmérők. Bejön a lépcsőházba egy
> vastag csőpáron a meleg, ott van egy korrekt hőmennyiségmérő. A
> fűtési szezon elején nullázzák a mérőket, a végén leolvassák, a
> számokat összeadják, a kapott eredménnyel elosztják a lépcsőház által
> fogyasztott hőmennyiséget és visszaszorozzák lakásokra. Ezt kell
> megérteni, aztán kifizetni. Sokan ezt sem értik.

Persze, ezek arányokat adnak úgy, hogy végülis valami módon a fűtésre
használt energiát próbálják közelíteni. Ez akkor is így van, ha valódi
mérőket raknak fel.

Itt az a probléma, hogy sokkal rosszabb eredményt ad, mintha akár
egyenletesen, akár más, előre saccolt módon próbálnák elosztani az amúgy
közös fűtési költséget. Az okos, műszakilag felkészült, ám kissé
gerinctelen emberek simán meg tudják oldani, hogy alig haladjon előre a
számlálója.

>   Ahja... mi például alig fűtünk, mert fázós nyugdíjasokkal vagyunk
> körülvéve, akik 26 fokban is fáznak, nameg az ablakokat rendesen
> leszigeteltem még tavaly beköltözéskor.

Ergo ti is jóval kevesebbet fogtok fizetni, mint a környezetetek, és ez
anélkül van így, hogy rosszindulattal jártál volna el. Hát még, ha van
benned egy kis alkotó kedv is az ügy érdekében! :-)

>   Nem kell annyira haragudni azért... :)
>   Akinek nem tetszik, hogy a szomszédot fűti, az hőszigetelje le
> belül a közös falat. :)

Na igen. Hát ez az, ami nem nagyon fog menni szerintem. Meg hát a plafont
is kellene szigetelni. El tudod képzelni, hogy azoknak a
kisnyögdíjasoknak, akik hőségben is fáznak, erre futná? Hát még agyilag
sem!