[Epitesz-barkacs] futes anomaliak

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Sze. 29., H, 22:30:01 CEST

Halihó!

jhidvegi ezt írta:
> Itt az a probléma, hogy sokkal rosszabb eredményt ad, mintha akár
> egyenletesen, akár más, előre saccolt módon próbálnák elosztani az amúgy
> közös fűtési költséget. Az okos, műszakilag felkészült, ám kissé
> gerinctelen emberek simán meg tudják oldani, hogy alig haladjon előre a
> számlálója.

  Adhat rosszabb arányokat. De általános tapasztalat, hogy ezzel lépcsőház
szinten 10-15% hőmennyiség takarítható meg hőszigetelés nélkül. Ha rajtad nem
múlik közvetlenül a számla végösszege, akkor nem fogsz takarékoskodni, ha
pedig az orrod előtt van a számláló, akkor meg igen. Az ember már csak ilyen.

> Ergo ti is jóval kevesebbet fogtok fizetni, mint a környezetetek, és ez
> anélkül van így, hogy rosszindulattal jártál volna el. Hát még, ha van
> benned egy kis alkotó kedv is az ügy érdekében! :-)

  Azért otthonról elmenet letekerem a radiátorokon a termoszelepet. :)

> Na igen. Hát ez az, ami nem nagyon fog menni szerintem. Meg hát a plafont
> is kellene szigetelni. El tudod képzelni, hogy azoknak a
> kisnyögdíjasoknak, akik hőségben is fáznak, erre futná? Hát még agyilag
> sem!

  Ez van. Lehet dühöngeni, de ez tiszta fizika. Akinek nem tetszik, az tegyen
ellene vagy költözzön olyan lakásba, ahol a négy fal szabad levegőre néz és
ha nem tesz a tűzre, akkor hideg van... az embernek mindig kompromisszumokat
kell kötnie... de a szomszéd kertje mindig zöldebb lesz... :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor