[Epitesz-barkacs] futes anomaliak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 29., H, 22:53:08 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Adhat rosszabb arányokat. De általános tapasztalat, hogy ezzel
> lépcsőház szinten 10-15% hőmennyiség takarítható meg hőszigetelés
> nélkül. Ha rajtad nem múlik közvetlenül a számla végösszege, akkor

Igen, ezt már a múltkor tisztáztuk. Kell valami motiváció a
takarékosságra, de valahogy olyannak kéne lennie a módszernek, hogy ilyen
iszonyú aránytalanságok ne fordulhassanak elő.

Amúgy nem értem a juszt műsorban szereplőket. Ha leolvasható a számláló,
sokkal előbb, akár a fűtési idény elején kellett volna már sipákolniuk,
nem akkor, amikor már a milliós számla megjelenik. Persze a kiscsajok
(nekem azok) láthatóan műszakilag teljesen sötétek voltak. Különben nem
csináltak volna olyat, hogy a csaknem földig érő függönyökkel a fűtőtestet
az ablakhoz csatolják hőtechnikailag.

>   Azért otthonról elmenet letekerem a radiátorokon a termoszelepet. :)

Ez a becsületes fajta alkotó kedv. Van keményebb is. Pl hogy megoldod,
hogy ha bekapcsolsz egy ketyerét 1m-rel arrébb, akkor megáll a számlálás.
:-)

>   Ez van. Lehet dühöngeni, de ez tiszta fizika. Akinek nem tetszik,
> az tegyen ellene vagy költözzön olyan lakásba, ahol a négy fal szabad

Hát igen, ez jogos.

Amúgy a lakótelepiek hozzáállásával sokszor sehogyse sikerül egyetértenem.
Mi is a gyakori történet? Megvették a lakást ezelőtt x évvel, méghozzá
fillérekért, nagy az öröm, hurrá, tulajok vagyunk!

Aztán persze jönnek a költségek, na de arra már ugye nem fussa. Segítsen
az önkormányzat, az állam, a jóisten, bárki. Hőszigetelés? Nyílás-zárók
cseréje? Max a felét fizessük csak, mert nem bírjuk, de inkább csak a
harmadát! Úgy egyáltalán, mindent lehetőleg oldjon meg az állam, mi nem
tehetünk róla... De az olcsóságot persze a vásárláskor könnyű volt
elfogadni!

(Más az ábra azokkal, akik jóval később, immár piaci áron vettek ilyen
lakást, vagy bérelnek. Azokról nem szól a fáma.)