[Epitesz-barkacs] futes anomaliak

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Sze. 30., K, 15:16:20 CEST

Halihó!

jhidvegi ezt írta:
> Amúgy nem értem a juszt műsorban szereplőket. Ha leolvasható a számláló,
> sokkal előbb, akár a fűtési idény elején kellett volna már sipákolniuk,
> nem akkor, amikor már a milliós számla megjelenik. Persze a kiscsajok
> (nekem azok) láthatóan műszakilag teljesen sötétek voltak. Különben nem
> csináltak volna olyat, hogy a csaknem földig érő függönyökkel a fűtőtestet
> az ablakhoz csatolják hőtechnikailag.

  Nah, ma kaptam meg az egyéni elszámolást (kapok vissza 36e forintot... :).

  Az arányosítás úgy néz ki, hogy 30 százalékot számít a lakás légköbmétere,
és 70 százalékot a költségmegosztókból számolt mennyiség. Konkrét számokban
ez azt jelenti, hogy a négy lépcsőházban a 60 lakás ~550 GJ hőt használt el
fűtésre a tavalyi év második felében (2007. 06. 01. - 12. 31.). Ennek a 30
százalékát (~160GJ) a lakások légköbmétere alapján leosztják a lakások
között, majd a maradék 70 százalékot arányosítják a költségmegosztók alapján.
  Ez nagyjából azt jelenti, hogy akkor is fizetek egyharmadnyi költséget, ha
teljesen elzártam a radiátorokat. Ezen lehetne rágódni, hogy mennyi a helyes
arányszám, de a lényeg, hogy létezik ilyen.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor