[Epitesz-barkacs] háztartási vízlágyítás?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 25., Szo, 11:41:21 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.04.25. 08:08:43 +2h-kor írta:

> Rossz helyen keresed :-)
>
> protfilt.hu

köszi

> Lanyomnal a tetoterben van a keszulek, oda csak az alacsonyabbik fert
> be. En a magasabbikat fogom megveni, mert ha abbol kifogy a so egy
> egesz zsakkal bele lehet tolteni, es nem kell kerulgetni a bontott
> zsakot. Mindenkepp erdemes mennyisegvezerelt keszuleket venni, nem
> sokkal dragabb, es megterul az uzemeles kozben.

140e vagy 180e között tényleg nem nagy a különbség, és a mennyiség-
vezérelt az pontosabb

> Ugyancsak erdemes megvenni a bekotoblokkot/kombinalt szelepet es ele
> egy jo szurot. En visszamoshato szurot vettem, acel szurobetettel,
> igy a majdani tisztitasa egy csapnyitasra korlatozodik. A
> Honeywellnel van egybol nyomascsokkentovel egybeepitett kivitel is,
> nalunk a hegy oldalaban, nem messze a viztoronytol, kotelezo a
> hasznalata.
> En vettem egy kemenysegmero keszletet is, azzal konnyu beallitani a
> lagyitas fokat. A kombinalt szelep atveros, ha teljesen kinyitod,

igen, láttam, hogy a 0 fokoshoz belekeverni arányos keményvizet az
5 németkeménységhez :-)

> akkor megy at a keszuleken a viz, ha betekered, akkor ereszti at a
> bypass agon. Nekem elsore forditva tunt logikusnak, es nem ertettem,
> miert nem jon a lagyitott viz.
> Ha a csalad asvanyvizet iszik, akkor nyugodtan le lehet lagyitani
> nulla NK fokra. Ha a csapvizet fogyasztjak, akkor 6-8 fokra szokas
> beallitani.

közben olvastam, hogy az akvaristáknál megy a vízlágyítás,
hogy a 150ezer ft-os ketyere beszerzéséig is legyen megoldás:

az egyik akvarista írta:
" kaptam vízlágyító oszlopot. A szóda, kóla, és egyéb automatákhoz használnak ilyet, meg a muveseállomásokon is láttam már ilyet..."

"Nna, megoldódott a dolog.. adott egy 120 literes akvárium, tele csapvízzel. benne az oszlop,
a gyantával. az oszlop két "kivezetésén" gumitömlo. az egyik gumitömlo végén akváriumi
(milyen furcsa, igaz?) belso szuro motorja. ez átszívja a vizet az oszlopon, és visszapumpálja
az akváriumba.
A 100-110 liter víz 24-28 óra alatt 18°nk-sról simán lelágyul 2-5°nk-sra 1 liter gyantával a
tapasztalatok szerint."

persze nekik nem volt sóregenerálási tapasztalatuk :-)