[Epitesz-barkacs] háztartási vízlágyítás?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 27., H, 10:26:19 CEST

Andras Suller wrote:

> Tudom, hogy amatőr vagyok a témában, de miért kell a vizet lágyítani?
> Ha pusztán anyagi szempontokat nézünk: milyen költséget lehet a
> vízlágyítással megtakarítani?

Hát a calgonköltséget, vagy a mosógépcserét. :-)

Tényleg, nekem se olyan világos, miért kell ennyire lágyítani a vizet.
Mosógépnél van előnye, ha eleve lágy a víz, mert kevesebb mosószer
megteszi ugyanazt. Kazánnál, és még pár helyen (autóhűtő) célszerű lágy
vizet használni, vagy vasalóban, egyéb helyek már ipariak, pl
galvántechnika....

Ha az ember megissza, nem nagyon hiszem, hogy nagy előnyt jelent.
Érelmeszesedésről hallottam, de bélelmeszesedésről még nem. :) Az
ivóvíznél talán inkább hormonmentesíteni kellene inkább, ha lehetne. Női
hormontól megtisztítani. Állítólag ez már veszélyes a férfiak
fogamzóképességére nézve, vagy nemtommire, és még másfajta hormonok is
bekerülnek eltávolíthatatlanul, valamint mérgek, tehát fertőtlenítéssel
eltávolíthatatlan veszélyes anyagok. Ezért terjed (legalábbis ezzel
reklámozza magát) a reverz ozmózisos víztisztítás otthoni méretekben is.
Kóstoltam már ilyen vizet, persze belekevernek valamit, ami kell, hááát
elég szar ízű volt. Állítólag csak az elején, ha kifolyatják, már nem.
Fene tudja.

Én másra használnám, legalábbis errefelé tök jó ízű a víz, persze lehet,
hogy csak nekem.