[Epitesz-barkacs] A kicsapódó kondenzátum savas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 26., V, 13:22:49 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.04.26. 11:39:57 +2h-kor írta:

> Ez csak úgy, távolról érdekel, vagy magad is locsolnál a klóros, meszes,
> sok oldott gázt tartalmazó csapvízzel? Nem értem, miért, amikor ott a
> kutad.

csapvízzel nem szeretnék, tehát a klór kimarad :-)

a német keménység csapvízben (a vízmű adatai alapján) kb 14 - 15 -ös,
a kútvíz meg akár 25 felett is lehet, a vízcseppje fehér foltot tud hagyni üvegen

a csapvíz 1/7 ára miatt a kútvizet használjuk, ha csak lehet.

> Még a háziasszonyok is, amikor a kis cserepes növénykéiket locsolják,
> kiteszik állni a vizet egy időre, hogy legalább az oldott gázok távozzanak
> részben. (Persze ezt nem tudják többnyire, csak az "így szokás" alapján
> teszik.
> Az olyan víz, ami sok oldott gázt tartalmaz, bejut a növénybe, és ha ott
> távozik a gáz, buborékokat képez akármilyen kicsiket is, az nagyon árthat
> a növénynek.

a csapvíz oldott gázai valóban...

> Ehhez képest a mész-sók... szerintem jelentéktelenek.
> A klór is az oldott gázok közé tartozik, bár nem tudom, neme-é valami más,
> vegyileg kötöttebb formát vesz-e fel. Mindenesetre, ha jól megszívjuk egy
> üvegpalackban a vizet egy vákuumszivattyúval, meghökkentő mennyiségű gáz
> távozik intenzív pezsgéssel.
>
> Talajvízzel, esővízzel még nem próbáltam, abban is biztos van oldott gáz,
> de nem nyomás alatt, tehát valszleg a növényben nem akar kiválni. Azzal

a kútvíz mésztartalma egyéb növénytápanyag felszívódását gátolja,
inkább emiatt gondolom a savasítást

vannak olyan virágaink, ami a savas talajt szereti, azokhoz virágföldet kell
hozni, ezek cserépmennyiségben éldegélnek