[Epitesz-barkacs] A kicsapódó kondenzátum savas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 26., V, 15:26:44 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.04.26. 14:52:27 +2h-kor írta:

> Lehet igy tartosabban is gaztalanitani? Mennyi gazt old magaba,
> amikor visszaengeded ra a levegot?

 (20 oC-on 9 mg/l)
****************************
Gáztalanítás fizikai módszerekkel

Szellőztetés. Ha csak a szén-dioxid eltávolítása a cél, akkor az a víz kiszellőztetésével megoldható
Az egyensúly kialakulása után a levegő szén-dioxid tartalma 20 oC hőmérsékleten 0,5-1,0 mg/l-re csökken, de eközben az oxigéntartalom ugyancsak az egyensúlyi értékig növekszik, (20 oC-on 9 mg/l). Tehát ez az eljárás csak olyan esetekben megfelelő, ha az oxigéntartalom nem káros.

Termikus gáztalanítás. A víz a forráspontján nem tartalmaz gázokat. Ezt a jelenséget használják ki a termikus gáztalanításkor.
Sorba kapcsolt, több fokozatú gáztalanító segítségével 10–30 µg/l oxigéntartalmú víz állítható elő.

Gáztalanítás kémiai eljárásokkal

A szén-dioxid eltávolítása. A szén-dioxid vízből való eltávolítását szokás savtalanításnak is nevezni, mivel a szén-dioxid nemcsak fizikailag oldva fordul elő a vízben, hanem azzal kémiailag reagál, és szénsavat képez. Legegyszerűbb a vizet márvány – vagy mészkőtörmelékkel töltött tornyon átcsörgedeztetni, amikor a korábban felírt reakció játszódik le (balról jobbra), azaz a szén-dioxid a kalcium-karbonáttal és vízzel kalcium-hidrogén-karbonátot képez. Ezáltal a víz karbonát-keménysége nő.

Az oxigén eltávolítására redukálószereket használunk. Erre a célra nátrium-hidrogén-szulfitot, nátrium-szulfitot, vagy hidrazint használnak. Mivel ez utóbbi mérgező, robbanásveszélyes folyadék, vizes oldatban hozzák forgalomba
http://www.bmejegyzetektetelek.blogspot.com/2008/02/vz-lebeganyag-tartalmnak-eltvoltsa.html

ez utóbbi csak kazántápvíz esetén jó, ivóvíznél az oxigéntartalom (mint levegő) ottmarad,

marad a kiszellőztetés, és marad ami marad