[Epitesz-barkacs] Tartos villanykapcsolo?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 29., Sze, 07:42:45 CEST

találkoztam a neten ezzel a témával, és az ezzel kapcsolatos
ötletekkel, emiatt lenne kérdésem a listatagoktól

> [...]

>elszakadt a cerna. Es eloterbe kerult az evek ota tervezett
>vilagito-szellozo berendezes, ami mozgaserzekelovel kapcsol be

>En ugy oldottam meg, hogy vettem egy infravoros erzekelot a hodos
>boltban 2000Ft koruli arert, es az kapcsolgatja a villanyt mar tobb eve
>(16A-t tud kapcsolni). Fontos, hogy aki nem tud villanyt barkacsolni,
>annak olyat kell valasztani ami reles es legalabb 6A-t kepes kapcsolni
>(hogy ne egjenek be konnyen a pogacsak). Tapasztalataim szerint ez
>atlagos felhasznaloknal strapabirobb mint a triakos verzio, mert

1. kérdés
átlagos felhasználóként vásárláskor hogyan tudnám kiszűrni,
hogy a ketyerében relé van-é, vagy sem?

>Az az ötletem, hogy szerezz felújításból vagy épületbontásból régi
>villanykapcsolót. A lakásunkban 20 éve egy villanykapcsolót sem kellett
>cserélni, pedig a WC-t is 4-en, 5-en használtuk. Még jobb, ha 50 éves
>villanykapcsolót tudsz szerezni. Szüleim lakásában olyanok vannak, azok
>sem mennek tönkre.

2. kérdés
a mai villamykapcsolónak látszó ketyerék tényleg ennyire rövidéletűek?