[Epitesz-barkacs] beultetett mikroelektronika

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 29., Sze, 10:42:16 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.04.29. 09:31:12 +2h-kor írta:

> [...]

pontosítom a kérdést:   legyen-e otthon önkiszolgáló orvosi minirendelőm?
(legyen-e otthon laikus félautomata defibrillátor, legyen-e otthon tűszúrásos cukormérő, stb )
ha életben akarok maradni a jelenlegi eü ellátás mellett (politikamentes mondat!)

************
http://www.celerus.hu/termekeink/defibrilatorok.html

Ápolói és laikus segélynyújtói gyakorlatban jól alkalmazható az ún. félautomata defibrillátor, amely pár éve már hazánkban is hozzáférhető.

Életmentés a munkahelyen - CELERUS PROGRAM

"Az életmentés a munkahelyen  automata defibrillátorral"  programjaink a következőket nyújtják Önnek:

Teljes körű programok a tervezéstől a helyszíni segítségnyújtásig
Az iparág legjobb termékeit eszközeit és technológiáit
Készségszintű felkészültség munkatársai részére ami megfizethetetlen egy életmentés során

Termékek:
Powerheart AEDG3 félautomata defibrillátor
A termék ára:
Bruttó: 998 400 Ft
**************

> [...]
> ha már bedobtad:
> Szerintem össze van keverve az ok és az okozat. Ahogy én látom: akinek már
> olyan az állapota, hogy szüksége van defibrillátorra, tehát magától már
> meghalna, ott a szívmegállásnak nagyon komoly oka van. Nyilvánvaló, hogy
> ha az első ilyen beavatkozás megtörténik, az nem szünteti meg a kiváltó
> okot. Úgy is fel lehet fogni, hogy ez csak egy kis ajándék idő, hogy
> tudjanak vele valamit kezdeni. Az hibás következtetés, hogy a
> defibrilláció miatt csökken drasztikusan az éleben maradás esélye.

"egy segítő (kiképzett laikus) félautomata" kívülről, otthon
vagy
egy beépített automatára bízzam belém építve?

> Egyszer láttam egy filmet, jó, az játékfilm volt. Orvostanhallgatók
> próbálgatták a halálközeli élményeket úgy, hogy defibrillátorral
> megállították egymás szívét (mindig csak egyikükét), és vártak perceket,
> aztán visszahozták ugyanígy. A "kezelt tag" aztán elmondta, hogy miket
> tapasztalt.
>
> Ez persze remélem, tök kiagyalás, de nem lepne meg, ha valóságban is

szerintem a valóságban is....