[Epitesz-barkacs] beultetett mikroelektronika

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 29., Sze, 12:33:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> pénzügyileg valóban húzós szerkezetek

Szerintem a mai magyar magánrendelők a húzósak. Egy vércukormérőbe a
legalacsonyabb jövedelműek se dőlnének romba.

Lehet, hogy van ma is jó magánrendelő, de egyszer jó sok pénzt kifizettem,
hogy egy konkrét valamit megtudjak. Minden szir-szart vizsgáltak, amiket
nem kellett volna, amiket amúgy is tudtam, elterelték a témát ezekre,
amiért mentem, azt végül nem tudtam meg. Persze legomboltak vagy 50
rongyot. Megtudtam volna azt is idővel, amiért mentem, de a végszámla
lehet, hogy fölé nőtt volna bőven a 100-asnak. Elegem lett.

Államiban esélyem sincs kérdéseket feltenni érdemben. Szóba se jöhet olyan
vizsgálat, amit én forszírozok. Volt, amikor sikerült rábeszélni egy
szakorvost az ő szakterületén kívül eső vizsgálat előírására (CT), hogy
ugyanmár menjünk 10 centivel feljebb... nagyon húzódozott, végül belement,
és látszott, hogy igen, van pajzsmirigy probléma.

> a korábbi EKG-ket is előkeresem, amit egyáltalán kaptam,
> és ezután már  tanulnom kell(ene) az EKG kiértékelését :-(
> saját érdekemben,  mert sem egyik kórházi sem egyéb EKG
> mellett ez nevesítve nem volt
>
> tehát tanulnom kell ezután a P Q R S T csúcsok világát :-(

Ennek semmi értelme. A ketyeres se olcsó, nem egyszemélyes, a kiértékelés
pedig szakorvosi tudást, nagy gyakorlatot kíván.

> Hazai viszonyok közt a komplex újraélesztés egy 30 órás tanfolyam
> keretében elsajátítható, míg a félautomata defibrillátor
> használatát 2 óra alatt lehet megtanulni.

Az utóbbinak van értelme. Vannak helyek, ahol már forgalmasabb helyeken,
cégeknél... vannak ilyen ketyerék. Ha semmi nincs, de a beteg (balesetes)
semmi szívműködést nem mutat (ezt azért mindenkinek el kéne sajátítania,
hogy hol lehet megnézni), csak a szabályos körüli szívmasszázs már
sokszorosára növeli az életben maradás esélyét, tehát külön lélegeztetés
nélkül!! Ez is olyasmi, amit már minimum a középiskolákban tanítani kéne.