[Epitesz-barkacs] beultetett mikroelektronika

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 29., Sze, 13:56:29 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.04.29. 12:22:52 +2h-kor írta:

> [...]
> rá, hogy mindig többen vannak a lakásban.
>
> A cukormérő egy roppant hasznos eszköz. Ha valaki bármilyen kockázati
> tényezőt hordoz a cukorbetegséggel kapcsolatban, jó ha tudja, ez nagyon
> alattomosan támadó nyavaja. Semmit nem érez, és az is megeshet, hogy marha
> magas szintnél derül ki. Ennek a használata szinte nulla kockázatú.
>
> harmadik szint, amikor már a vércukor szintje eléri az ún. veseküszöböt
> (kb 9 mmol/liter=162 mg/deci), amikor már a vizeletben is megjelenik a
> cukorszint. Sokaknál csak ekkor fedezik fel valami vizeletvizsgálatkor.

40 évvel ezelőtt a "háziorvos" (akkor más néven) nővérkéje a váróterem
kalán levő (vaslemez szekrényben védett) gázrezsón / ott forralták a tűket is /
a kémcsőben levő vizeletet forralva /  ha a vizelet bebarnult, akkor a cukorbajt
gyorsan be lehetett határolni

> Lehet, hogy politikamentes, de rendkívül szakszerűtlen (még laikus szemmel
> is) már a kérdésfelvetés is.
>
> Ma már beszerezhetők simán nem csak vércukor, hanem koleszterinmérő
> ketyerék is. Ezeknek a mérése utáni esetleges rossz értékeket látva a

tehát  akár este 10-kor otthon (persze éhgyomorra pláne) mérni lehet
tehát érdemes lehet

> [...]
> hogy ha mozog (lehet részletezni, hogy mit hogyan), akkor elkerülheti az
> olyan állapotokat, amik már akár 50 körül előállhatnak. És ezeket lehetne
> illusztrálni. Meg lehetne mutatni, hogy az az öreg ott, ugyanilyen gyerek
> volt, mint ti, de nem csinált semmit, ezért most épp látni, hogy szinte
> agyvérzést kap, ha be kell kötnie a cipőjét... kitörik a válla, ha hátul
> összenyomom a könyökét, kitörik a nyaka, ha annyira hátrahajtom a fejét,
> hogy úgy tudjon felfelé nézni, ahogy ti tudtok... és még egy halom
> látványos nemtudást be lehetne mutatni videón vagy valahogy.

nem tanár bácsi voltál a korábbi életedben ? :-)