[Epitesz-barkacs] penesz a padlon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 30., Cs, 17:33:23 CEST

Balázs Bámer wrote:

> szóval ezek együtt sem torlasztották annyira föl a talajpárát, hogy
> penészedés induljon el. Erre csak a 15 cm matrac képes, az sem a
> 90x180 cm felületen, hanem a legközepén 30*50 foltban. Ott már látható
> nedvesség volt. Igaz, fölülről is jöhetett páraterhelés (feleségem
> aludt rajta), de az szerintem minimális, hiszen a nap kevesebb, mint
> felében kapja csak.

Ahaaa, leesett a tantusz! Itt egyértelmű, hogy nem alulról jött a pára, ez
a nejedé! Nem azt akarom mondani, hogy bevizelt volna, mielőtt
megsértődsz, hanem azt, hogy ha valaki jól betakarózik, ott a takaró alatt
kialakul egy meleg, nem alacsony relatív páratartalmú légtér. Ez
átdiffundálva a matracon alul, ahol már hideg van, létrehoz egy
páralecsapódást, mert valszleg harmatpont alatti a hőmérséklet.

Ha leterítettél volna egy tökéletesen párazáró fóliát, a padló száraz
maradt volna, de a matrac alja a fóliánál tocsogott volna a víztől.

Megoldás: mese nincs, a matrac alja állandóan szellőzzön.

(Idővel ez automatikusan is megoldódik. Eljön az az idő, amikor az ember
mindent elkövet, hogy ne a földön aludjon, nagyon szar felkelni onnan. :-)
A rendes, lábakkal rendelkező ágynál meg automatikusan adódik, hogy a
matracrész, bármi is az, alulról ki tud szellőzni. Még akkor is, ha van
ott egy nyilván nem tömített ágyneműtartó.