[Epitesz-barkacs] csoellenallas es szivattyu

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 1., Szo, 21:34:14 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.08.01. 21:10:57 +2h-kor írta:

> Jól súgja. A törököknél nincs ilyesmi, legalábbis volt alkalmam olyannal
> beszélgetni (családból), aki ismeri az ottani viszonyokat. Ez nem török
> átoknak tűnik, hanem magyarnak. Aztán lehet, hogy van még jópár ilyen
> népség, ahol szintén átok a szomszédság.
>
> Bocs, ha téged ez ingerel, nem kéne. Jobb lenne szembenézni pár
> ilyesmivel.

török gyerek elvágta - ....???

Sárvár-felsővidéki gróf Széchenyi Ödön György István Károly (Pozsony, 1839. december 14. – Konstantinápoly, 1922. március 24.) török császári pasa ...

Széchenyi Istrván fiaként 1839-ben látta meg a napvilágot Pozsonyban
1874-ben a szultán meghívására Törökországba ment, ahol megszervezte az ottani tűzoltási szervezetet. Katonai tűzoltódandárt hozott létre, amelynek élén altábornagyi rangban állt, egyben a szultán tábornokhadsegéde lett. 1874-től állandóan Törökországban élt.  1922. március 24-én halt meg Konstantinápolyban.

1880-ban keresztény vallása ellenére a szultán pasává nevezte ki.
 A szultán 1883-ban osztálytábornokká nevezte ki.