[Epitesz-barkacs] tető dőlés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 3., H, 14:52:59 CEST

Zsolt wrote:

> szerintem is, de már csináltam ilyen hasonlót. egy kb. 20 cm-re dőlő
> téglakerítést nyomtunk vissza hidraulikus emelőkkel és alábetonoztunk,
> azóta
> is jó.ezért gondoltam, hogy mit nekem egy tető.... :)

Biztos vissza lehet nyomni bazi erővel, de a támadáspont valszleg sérülni
fog. Gondold el, hogy a rengeteg tetőléc-szarufa találkozási ponton is
fordulnia kéne picit a felületeknek egymáson, másrészt az összes cserépnek
is meg kéne a másikon csusszannia. És még nem esett szó a tető végéről,
amit nyilván ebben az állapotban csináltak függőlegesre. Ha nem
nyeregtetőről, hanem sátortetőről lenne szó, akkor meg eleve reménytelen a
dolog.

> http://telectronic.hu/lomtar/100_2653.jpg

A rajz alapján úgy tűnik, hogy a fa dobálta el magát, ezért feszül a hilti
szalag. Ha levennéd, semmi se változna. Most már nincs jelentősége, hogy
ott van. Ki is próbálhatod: valakivel felmész és kihúztok egy
mérőszalagot, pl a laza hilti szalag mentén. Utána belecsimpaszkodsz a
feszesbe, és megpróbálod meghúzni, ettől még jobban fog feszülni. A
centivel nem fogsz látni változást, vagy ha mégis, az nagyon minimális
lesz.

> na az előbb még az internetem is rossz volt....
> se levél küldés, se ftp, néha egy egy ping jutott célba.
> biztos behalt valami router, mint a vihar idején.

Vagy nem csak az épületekkel kapcsolatos iparosok szarok. :-)