[Epitesz-barkacs] tető dőlés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 4., K, 22:08:42 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Az a betonvas masni szép darab :-)
> Szerintem egy ilyen sok tonnás tetőszerkezethez a hilti szalag nudli.
> Az csak addig kell, amíg nincs belécezve. Ha rendesen léceztek, 2
> szöggel csomópontonként, akkor az megáll a lábán.

Én is ezt akartam valahogy kifejezni, de nem sikerült. Ha a hilti szalag
is le lenne vágva, akkor is az a véleményem, hogy erőszakkal se sikerülne
számottevően megmoccantani.

Látom, hogy nem keskenyek a szarufák. Tehát egy szarufa-tetőléc találkozás
már eleve olyan, hogy csak jókora nyomatéknak engedne. Na most ebből
rengeteg van, talán 1000 is, de mindenképpen többszáz.

A másik, hogy a cserepek egymáson fexenek. Ezekből inkább párezer van.
Minden cserépnek meg kéne csúsznia az alatta lévőn, meg még oldalt is.
Szinte ki van zárva, hogy pl a hiltiszalagba belecsimpaszkodva a létrejövő
elég nagy erő is megmozdítaná, de a köteles kísérlet is ezt igazolja.

Ja, és még hozzájön, hogy van olyan rész, ami már be van építve. Ha bárhol
is rá van vmelyik szarufapárra (hogy a minimumot mondjam) valamilyen lap,
szinte mindegy, milyen, csak merev legyen, akkor az élével kap nyomatékot,
tehát pl téglalapból paralelogrammává kéne avanzsálnia. Na ezt nem fogja
tenni. Élével deformálni lapokat elég nehéz ügy.

Végül az oromfalak is biztos valahogy bele vannak kötve a tetőbe. Biztos
nem frissenk készültek. Ha utólag történt a deformáció, akkor az oromfalak
függőlegességén is lehetne látni. Szerintem nincs ilyen elmozdulás. Ha
lenne, már Zsolt biztos észrevette volna, és rendesen be lenne tojva, és
vehemensen bontaná. Az tényleg veszélyes, akármerre is mozdul.