[Epitesz-barkacs] lábszelep rugós vagy önsúlyos

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 7., P, 00:05:47 CEST

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2009.08.06. 20:08:24 +2h-kor írta:

> nekem van ilyen is olyan is.
>
> én nem éreztem különbséget, mind a kettő ugyanúgy elejtette a vizet,
> a homok szemek ugyanúgy bekerülnek a tömítéshez.
>
> szerintem a rugós az erősebb szivattyúhoz ajánlott.
> az önsúlyosban meg több a réz :)

> mittomén, de szerintem a rugósnál a rugó erőt is le kell győzni, bár a
> membrán műanyag és nem réz, az önsúlyosnál a rezet meg kell emelni.
> szerintem kb. tök mind1... :)

háááát, végülis igen :-)

~~~~~
http://jani87.laza.hu

Lábszelep és védőháló (szűrőkosár) vesztesége nagymértékben függ az elrendezéstől.
Ha lábszelep nincs, a veszteségtényező közelítőleg z = 0,6+ 1,6 (Ac / A)2,
ahol Ac a cső, A a lyukak összességének keresztmetszeti területe.
Lábszeleppel együtt a veszteségtényező 1…15 között szokott lenni.
~~~~

a lábszeleppel való szarakodás helyett is alkalmas lehet az alábbi:

~~~~
http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=1335
Amennyiben a kút teljesítménye nem elegendő, célszerű tartályokba szivattyúzni a vizet,
majd egy nyomásfokozó szivattyúval üzemeltetni a rendszert.

Az üzemeltetésről
Lehetőleg kerülni kell a szivattyú rövid ideig történő, gyakori bekapcsolását. Nyers, illetve alig üzemelt kutaknál az ilyen üzemeltetés akkor is homokolást eredményezhet, ha a homokolási határ alatt van a vízkivétel.
~~~~

a 14 méterről  a vízemelés nyitott tartályba való pufferelése esetén a búvár végéről kidobom
a lábszelepet, így vesztek bekapcsolásonként 10-20 liter vizet, de 1000liter kihozásakor
ez csak 1-2%, ez állítólag a szivattyúmotorra is jó hatással lehet, stb