[Epitesz-barkacs] motortejesítmény és nyomás gond

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 8., Szo, 14:14:59 CEST

adott egy TDS 1001/3 -as búvár, ami 1000Wattos motorral van hirdetve
és méréskor 697Wattosnak mutatkozik

1collos csővel (ez van  a motoron is) jön a felszínre is és 1collossal megy vízszintesen is,
nyílt csővéggel töltődik egy 200literes tartályba, felülről ömlik be a tartályba,
és szűkítve sincs

14m magasság és 11m vízszintes szakasz van, és 6perc alatt töltött ki 200litert
azaz 2000liter lenne 60 perc alatt, azaz 2m3/h

a búvár dobozán is
10m -> 5000liter/h
20m -> 3400liter/h
30m -> 1000liter/h

ezen gyári adatok alapján 4000liter/h nagyságnak illene lennie egy ekkora böhöm
szivattyúnak 15méterrel számolva is, de nekem csak 2000liter/h jön ki

1évvel ezelőtt is ilyen sugárban töltötte a tartályt, de csak most lett fogyasztásmérőm,
és egyéb mérési segédketyerém, a búvár motorját szét nem szedtem, a garancia miatt

kérdések:

ha 1000Wattosként adták el, mitől fogyaszt csak 700Watt alatt?

vagy a gyári 3járókerék helyett csak 1 vagy 2 járókerék van benne,
ami miatt "üresjáratnak" tekinti, mintha "terhelés nélkül futna"?

ezek szerintem nem szervíztémák, hanem leginkább gyári bajokra
utalnak