[Epitesz-barkacs] motortejesítmény és nyomás gond

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 8., Szo, 14:37:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> adott egy TDS 1001/3 -as búvár, ami 1000Wattos motorral van hirdetve
> és méréskor 697Wattosnak mutatkozik

Mert nem terhelted le teljesen.

> 1collos csővel (ez van  a motoron is) jön a felszínre is és 1collossal
> megy
> vízszintesen is,
> nyílt csővéggel töltődik egy 200literes tartályba, felülről ömlik be a
> tartályba,
> és szűkítve sincs
>
> 14m magasság és 11m vízszintes szakasz van, és 6perc alatt töltött ki
> 200litert
> azaz 2000liter lenne 60 perc alatt, azaz 2m3/h

Vagyis 0,555 liter/s, azaz 5,55*11 Nm/s(W) = 61W tényleges, hasznos kimenő
(emelő)teljesítménye van. Ehhez nagyon szar a 697W bemenő teljesítmény.
Persze a cső ellenállásáról semmit nem tudok.

> a búvár dobozán is
> 10m -> 5000liter/h

Ez meg 139W-nak felel meg,

> 20m -> 3400liter/h

Ez meg 189W-nak

> 30m -> 1000liter/h

ez meg 83W-nak.

Látszik, hogy van valami optimum, a max betáp teljesítmény meg valahol a
magasság-áramlási sebesség görbén kialakul.

Úgy tűnik, elég szar hatásfokúak a centrifugál szivattyúk.

> kérdések:
>
> ha 1000Wattosként adták el, mitől fogyaszt csak 700Watt alatt?

Mert nem sikerült olyan nyomás-emelőmagasság párost találnod, amin
felveszi ezt az 1000W-ot.

> ezek szerintem nem szervíztémák, hanem leginkább gyári bajokra
> utalnak

Szerintem meg értelmezési bajokra.