[Epitesz-barkacs] budafoki viztorony

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 11., K, 23:56:30 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.08.11. 23:03:27 +2h-kor írta:

> Hegyvidéki területen nem szokás 20 emeletes házat építeni. Azokra biztos
> van külön, a házban működő gépészkedés. Én most arra gondoltam, hogy ha
> van egy mondjuk 500m magas, lakott hegyvidéki terület, akkor hogy oldják
> meg ott a vízellátást. Erre gondoltam, hogy szintvonalak mentén vannak egy
> vízellátó rendszeren a házak.

gyakorlatilag ugyanazok a gondok vannak egy 20emeletes épületben,
mint egy hegyoldalban

Magas épületek, hegyvidék vízellátása, tárolók és nyomásfokozók
------------------
http://www.egt.bme.hu/szikra/Vizellatas.pdf

a 31.oldalon alul

" 40-60 m-es magasságkúlönbséghez önálló nyomású övezet tartozik "
tehát pl. a Déli pu környékén a kékgolyó utcában van egy "kicsi"
víztározó, és az az alatta levő részt táplálja

a felette levő utcákat pedig egy ehhez képest 40-60m -rel magasabb
másik kicsi tározó táplálja

de hasonlóan, pl. a 15.emelet alatt önálló, és a 16 - 20- emelethez pl. egy nyomásfokozó
(pl egy hidroforral) vagy egy tetőtartály (hogy az alatta levő szintből ne szippanthassa ki
a vizet ) +hidrofor