[Epitesz-barkacs] vĂ­zcsĹ?törĂ©s :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 12., Sze, 18:30:17 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egyébként
> ma voltam vízszerelvényes boltban, ahol 10baros nyomásmérőt
> 1/4collos menettel 2ezer alatt árulnak,

Komolyan? Na akkor lehet, hogy rámozdulok.

> meg találtam a régi fajta
> pvc vinilfixes ragasztós egyenes szálú csövet is,
> az 5 méteres szálakat  kell kiszámolnom, hogy mennyit vegyek

Nna megjött az eszed! :-) Nem a méregdrága szerszámozású és
szerelvényezésű csöveket veszed, amikor fillérekért is meg lehet csinálni.

Ha van valamilyen gázlángod vagy hőlégfúvód, akkor egyenes toldásokat
lehet csinálni simán melegítéssel, tehát műanyag fitting nélkül is. Sőt,
még a vinilfix se kell hozzá, csak az oldószer. Ciklohexanon vagy
tetrahidrofurán. A József körúti azúrban lehet kapni.

Persze látható helyre jobb (szebb) a műanyag ragasztós idom.

Létezik egy másik fajta ragacs is, nem csak a vinilfix. Múltkor vettem
vmelyik barkács áruházban. Ez van ráírva: CEYS, meg hogy Tuberías PVC.
70ml-es tubus, gélszerű anyag jön ki, szagra tetrahidrofurán oldószerű,
átlátszó. Én jó vastag csöveken ragasztottam áthatás-szerű valamiket,
nagyon elégedett vagyok vele.