[Epitesz-barkacs] rozsdamentes tartályt keresek 15 BAR-ig

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 15., Szo, 16:35:06 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.08.15. 15:34:04 +2h-kor írta:

> Jaaa, ha jól értem, ez nem olyan sima cső.
>
> A táblázatban szerintem falvastagság adatok vannak. A sima 110-es cső,
> amit bárhol kapni lehet, annak 3,5mm a falvastagsága. A táblázat alapján
> ez csak a számításomnak megfelelően kb 8 bar-t tudhat. A 16-hoz 6,6, a
> 20-hoz 8,1 mm tartozik.

a magyar gyártmányú 110-es csövekkel eddig nem kellett elmélyednem,
a falvastagságukat sem mértem meg

> Ha arányosítok, akkor 6,6/3,5*8=15,09
> Vagy fordítva: 3,5/6,6*16=8,5 bar lenne a normál, amit én 8-ra hoztam ki
> primitív méréssel,
> fölfelé meg: 8,1/6,6*16=19,6, szóval stimmel a 20 ennél a durung
> falvastagságú csőnél.
>
> Ebből kijön a megengedett feszkó is: 2,4 kp/mm2 körül lehet.
> (Azért ez megdöbbentően szerény a rugóacélokhoz képest. A nagy
> igénybevételű rugóacéloknál a 60-70 kp/mm2 szokványos fárasztó
-----------
az öntöttvas sem semmi :-)

A főváros első - öntöttvas 500-as - vízvezetékét, 1869-ben a Nádor utcában
fektették le és a Parlament helyén épült ideiglenes vízművet kötötte össze a
kőbányai medencével. Ekkor 23 kilométer hosszan épült ki vízvezeték,
amely mára 4800 kilométer hosszú, úgynevezett "nyomott" hálózattá fejlődött.

http://www.vizmuvek.hu/pages.php?p=1_4_5
> igénybevételek esetén is, mint pl szeleprugó, az én székemben pedig egy
> olyan rugó van, amiben a teljes összenyomáskor 121 kp/mm2 lép fel. Ez egy
> szép darab, 40 dekás rugó. Képes bő 200J energiát tárolni. Légpuskába nem
> jó, mert bőven a lőfegyver kategóriába tartozna. :-) )

akkor egy elérhető méretű szeleprugóból tudok cserepet törésre mércsikélni :-)