[Epitesz-barkacs] rozsdamentes tartályt keresek 15 BAR-ig

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 15., Szo, 15:34:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> mellékelek a spanyolok leírásából
>
> persze lehet, hogy magyarhonban ilyen nincs, de amit tegnap vettem
> 3/4collost,  a rajta levő "ferroplast aenor" szavak alapján spanyol
> találatok voltak
>
> tehát a spanyolok tudnak ilyet gyártani

Jaaa, ha jól értem, ez nem olyan sima cső.

A táblázatban szerintem falvastagság adatok vannak. A sima 110-es cső,
amit bárhol kapni lehet, annak 3,5mm a falvastagsága. A táblázat alapján
ez csak a számításomnak megfelelően kb 8 bar-t tudhat. A 16-hoz 6,6, a
20-hoz 8,1 mm tartozik.

Ha arányosítok, akkor 6,6/3,5*8=15,09
Vagy fordítva: 3,5/6,6*16=8,5 bar lenne a normál, amit én 8-ra hoztam ki
primitív méréssel,
fölfelé meg: 8,1/6,6*16=19,6, szóval stimmel a 20 ennél a durung
falvastagságú csőnél.

Ebből kijön a megengedett feszkó is: 2,4 kp/mm2 körül lehet.
(Azért ez megdöbbentően szerény a rugóacélokhoz képest. A nagy
igénybevételű rugóacéloknál a 60-70 kp/mm2 szokványos fárasztó
igénybevételek esetén is, mint pl szeleprugó, az én székemben pedig egy
olyan rugó van, amiben a teljes összenyomáskor 121 kp/mm2 lép fel. Ez egy
szép darab, 40 dekás rugó. Képes bő 200J energiát tárolni. Légpuskába nem
jó, mert bőven a lőfegyver kategóriába tartozna. :-) )