[Epitesz-barkacs] konfitálás

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Aug. 17., H, 12:48:48 CEST

Nekünk új háziállatunk van, egy pele. A kéményen keresztül költözött be,
kidöntötte a kaminablakot. De a sertés nem hiszem, hogy célközönsége
lenne :)

A kaja megmenekült, mert előtte takarítottunk, a hús ugye a zsírba
cuppant bele, de a biztonság kedvéért le is mostam. Az egyetlen gond
csak az volt, hogy amint repült a fazék, én ordítottam az asszonynak,
hogy ugorjon, így a lábát szerencsésen nem forrázta le, viszont
ijedtében belevágott egy villát a csülökbe, és mire elért volna az
agyáig a második kiáltásom, hogy "Neeee!", addigra már visszadobta a
lábosba. Mert közben én hallottam a kis halk sercegést, ahogy dobálta le
magáról a zománcot. Úgyhogy a zománcszemcsék miatt aggódtam, de a
lemosás után teljesen tiszta lett (amennyire az szemmel megitélhető).

A 2-3 kiló zsír feltakarítása elsőre mission impossible volt számomra,
de aztán kitaláltam egy viszonylag jó módszert. Üzemekben ilyenkor
faforgácsot szórnak bele, de az ugye nem állt rendelkezésre. Viszont van
a babámnak egy olyan lapos homokozólapátja, amivel jó alaposan fel
tudtam meregetni. Aztán belocsoltam mosogatószerrel, és összetörültem
vizesronggyal. Este kb. 9-től 11-ig.

Gábor