[Epitesz-barkacs] a szigeteloanyag vegig leegett

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 19., Sze, 23:58:54 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Ahogy néztem a képeket a tűz utáni nyomokkal, azt láttam, hogy a tűz
> nem
> terjedt a szigeteléssel, mivel az ablaktól pár arasznyira már ép
> szigetelést
> látni, és csak felfelé látszik elégett/elfolyt szigetelés, amerre a tűz
> csapott ki az ablakon...

Azóta lehet olvasni, meg a hírekből is tudni olyasmit, hogy a tűz, főleg a
füst alapvetően a közműaknán keresztül ment föl.

Azért más tanulsága is van a történetnek. Elképesztő, hogy van egy
lakásban egy wc (amögött szokott lenni ez a közműakna), az le van
valamennyire zárva egy vaslemez szerkezettel, és van wc ajtó is. A
lakásban általában a wc mellett van fürdőszoba, meg kád.

Azt nem értem, hogy a kubaszov pánik, amire a nők még hajlamosabbak, miért
tud úgy eluralkodni valakin, hogy mondjuk (próbálom rekonstruálni a
szitut) a wc-ajtó résein látszik hogy dől ki a füst, erre valaki odamegy,
feltépi az ajtót, erre kidől állatnagy füst, és valszleg elfut onnan
ahelyett, hogy visszacsukná, és nekilátna a réseket mindenféle vizes
ronggyal betömni. Persze miután kiderült, hogy a lépcsőházba beszerelt
rohadék rács, amit a betörők ellen szoktak berakni, szintén nem nyitható,
mert forró, elvetemedett... Vannak emlékeim, miszerint, ha minden rendben
van, sok esetben akkor is csak jó nehezen nyithatóak ezek, mert sok ember
cseszteti azt a szerencsétlen cilinderzárat, amit beleszerelnek, szóval
pánikhelyzetben simán lehet, hogy nem tudja senki kinyitni... Annál
erősebben van felszerelve, hogy ki lehessen rugni. Én nagyon rühelltem.
(Szerintem ezt egy betörő simán kinyitja, csak a lakókat, a tűzoltókat és
a mentősöket akadályozza.)

A hungarocellek állítólag égésgátló anyagot tartalmaznak, szóval
valószínűtlen, hogy az továbbvigye a lángokat.