[Epitesz-barkacs] Panelfúrás... :)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 23., V, 16:27:19 CEST

Pataki István wrote:

> A szokásos olcsó pneu fúrók ütési energiája 2,5J. Egy jobb
> ipari darab sztem 20-50 J-t tudhat. Rendes öntött beton

Nem tudom, mekkorák az energiák, de szerintem nincs szükség a kicsikhez
olyan nagy energiákra. Van nekem egy barkácsáruházi gagyi, meg egy nagy
dög. Az a különbség, hogy a kicsi kb úgy nyomja a mondjuk 12-es lyukat,
mint a nagy a 30-asat. Ha sokkal nagyobb lenne az energia, akkor
kellemetlen lenne egy kisebb fúróval már a start is, de az is lehet, hogy
a fúró hegye nem bírná a gyűrődést.

Én is kisebb fúróval startolok, ha pontos kell legyen a helye. Ha nem,
akkor fölösleges. A kicsivel is inkább csak bekezdek, nem a teljes
mélységet bízom rá.