[Epitesz-barkacs] Panelfúrás... :)

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Aug. 23., V, 19:04:46 CEST

Sziasztok!

Azért elmesélem egy élményemet: ismerősömnek kellett
néhány 6-os (8-as?) (vagy 20 éve volt) tiplinek lyukat fúrni
házgyári panelbe. 800W-os hagyományos ütvefúróval láttam neki.
Szörnyű volt. A fúró elmászott, eltört, felizzott, én meg
égtem. Nem kívánom senkinek.

Üdv
pi

U.i.: Kicsit szétnéztem Joule ügyben. Az ütésenergiát csak a
pneumatikus elven ütő gépeknél adják meg. A fúró-véső gépeknél
jellemzően 3J körüli ütésenergiát írnak még profi gépeknél is.
Papír szerint a noname 800W körüli, 10eFt alatti gépek is
tudnak 1,5-2,5J-t. Van néhány profi gép, ahol az ütésenergia a
10-20J-t is eléri, elektromos teljesítményük 1,5kW, ezek ára
több 100kFt. Vésőgépeknél találtam 62J ütőerejűt. Ezek
alapján talán a fúrószáron múlik több, abból kell jót (drágát)
venni.