[Epitesz-barkacs] szakaszolas 4,4kW-os miatt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 23., V, 19:50:43 CEST

Pataki István wrote:

> Ez biztos? Ilyen kikötést anno én nem hallottam, és amikor
> megnéztem a letört búrájú izzókat, emlékeimben még a 100-as
> alatti égőknél is elvékonyított szál él.

Azt nem nevezném biztinek, mert amikor az megszakad, akkor ott is ív
keletkezik, ami simán átugrik a másik szálra.

A 300-asban viszont egy teljesen önálló, üvegcsövecskébe szerelt,
méretezett bizti van. Ennek az a jellemzője (és innentől lehet egyáltalán
biztinek nevezni az ilyesmit), hogy a kiolvadása bármiért is történik, nem
fogja leverni a betápot.

> messzeség? Vagy a kismegszakítók lettek precízebbek, vagy
> tényleg az izzók kiégésénél van valami változás, mert az
> utóbbi (talán) 20 évben tapasztaltam azt, hogy szinte biztosan
> leverik az automatát.

Valszleg a maiak érzékenyebb mágnesűek, gyorsabban reagálnak. A régi ilyen
esetek emlékeim szerint nem ritkán az izzó szinte felrobbanásával jártak.