[Epitesz-barkacs] Talajfúró

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 23., V, 22:30:14 CEST

Pataki István wrote:

> Mi az a feladat, ahol a talajba fúrt 30-40mm átmérőjű lyukból
> fel kell hozni a törmeléket? Geológiai mintavétel? Mert ha

Sajna nem simán talaj, hanem egy bizonyos szint alatt mészkő, ennek is a
ragacsosabb, vizesebb fajtája. Annál keményebb, hogy leverjek bele simán
valamit. Végülis ez lenne a cél. Szögvasból szeretnék csinálni kb kereszt
alakú vasat (ha már képtelen vagyok a kereszt keresztmetszetűt
beszerezni), kihegyezném, és ezt leverném, de kéne neki valami lyukat
fúrnom előtte, hogy le is menjen. Lehet, hogy elég lenne egy 20-as lyuk
is, még nem tudom.

Ha bármit csak natúr leverek, elakad, és eléggé kihúzhatatlanná válik,
mielőtt elérné a szükséges mélységet. Sajna felül meg puha talaj van.
Kiásni nincs kedvem, meg lehetőségem se, mert ha megteszem, bedől a
buszmegálló kövezése. Meg hát tömve van gyökerekkel. (Amúgy is baromira
rühellek lyukat ásni. :-) )