[Epitesz-barkacs] Panelfúrás... :)

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Aug. 24., H, 14:38:37 CEST

Hali!

Világos, hiszen az ütvefúró csak megfelelően nagy fordulatszámon tud kellő
ütőenergiát leadni a konstrukciója miatt, ott viszont elég a fúrószár. A
fúrókalapács viszont már kis fordulaton is tudja az ütőenergiát, a forgás
szinte csak azért kell, hogy a törmelék kijöjjön a lyukból. Ezért tud egy
hasonló (vagy kisebb!) motorteljesítményű fúrókalapács könnyedén fúrni,
miközben az ütvefúró küzd.

Egyéként, ha veszel fúrókalapácsot, akor nézd meg, hogy van-e benne rendes
nyomatékhatároló kuplung, mert ha az SDS fúrószár elakad valahol, az nem
forog meg a tokmányban, viszont nagyon kellemetlenül ki tudja csavarni a
kezedből a gépet, ha nincs benne határolás.

Szabolcs

Viszont gagyi