[Epitesz-barkacs] fafuro (volt Re: Talajfuro)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 24., H, 16:42:05 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ilyet én is láttam a diszkóverin a bevásárlókosarak rozsdamentes
> drótanyagát vitték be a gyárba tekercsen, átküldték egy ilyen forgó,
> hajlítgató szerszámon, és olyan egyenesen jött ki a végén, mint a nyíl.

Valszleg a gépészeknek ez egyáltalán nem új.

Házilagosan biztos könnyen utánozható rövidebb darabokon esztergán. Itt a
munkadarab forogna, és a szegnyeregre lenne felfogva az a szerszám, ami
hajlítgat. Kellemetlenebb mondjuk, mert valamennyire ki kell egyenesíteni
a vasat, hogy legalább nagyjából egy tengely körül forogjon.