[Epitesz-barkacs] Magikus furesz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 25., K, 15:22:27 CEST

vajk fekete wrote:
> egyszer egy ilyen aruhaz eloterben mutogatott egy faszi egy furohegyet.
> hogy az mindent
> visz es sose kopik el. volt ott egy rendes reszelonek kinezo dolog, tele
> lyukkal mint a
> sajt, es elottunk it furt bele egy ujabbat egy kezi elektromos furoval.
>
> kollegamnak megtetszett a dolog, es mondta megveszi. a faszi elovett egy
> dobozosat.
> kollegam mondta nem-nem, azt keri ami a furogepben van. az nem elado.
> vitatkoztak egy
> kicsit, de amivel a demot tartotta, azt nem lehetett megvenni.

Nem rossz kis történet.
Én a reszelőt is megpróbáltam volna megvenni, amit kifurkáltak.
Ugyanis a reszelőgyártás nem jelenti, hogy lehetetlen akár puha
vörösrézből reszelő alakú valamit csinálni. Vagy akár egy rendeset kivenni
a gyártási folyamatból még az edzés előtt.

Tele van a világ kamuval. Érdekes módon sosem a gépészmérnököket akarják
ilyen módon megvezetni, hanem a laikus közönséget, olyanokat, akik pl
keménység mértékéről, mérőszámairól, módszereiről halvány lila ibolyája
sincs. Szerintem nincs olyan fúró, amivel egy normális reszelőt ki lehet
fúrni így, rendes forgácsolással. Esztergálásnál is az ilyeneket már csak
köszörülni szokták, pedig késanyag igen sokféle van.